Op onze website vind je instructies om je naar onze kliniek te begeven. Gelieve tijdig aanwezig te zijn in onze kliniek, dit is één uur vóór de ingreep. Net vóór je ingreep heb je een consultatie met je chirurg en anesthesist om de laatste zaken door te nemen.

Belangrijke instructies

Je mag niet eten of drinken (zelfs water) 6 uur vóór aanvang van je operatie. Ook is het belangrijk om te stoppen met roken 6 weken vóór en 4 weken na je ingreep. Indien je rookt heb je 50% meer risico op problemen met genezing van je litteken. Roken is schadelijk voor de gezondheid en kan dus ook het resultaat van je operatie beïnvloeden.

Bereid je voor op je plastische ingreep

Vul thuis je medische vragenlijst en verklaring in en breng deze documenten mee op de dag van je ingreep. Zorg dat je het saldo van de kosten vlot kan betalen op de dag van je ingreep. Als je een facelift of buikwandcorrectie ondergaat dien je steunkousen mee te brengen naar de kliniek.

Bij plaatsing borstprothesen

Je kan de keuze van je borstimplantaten nog wijzigen net vóór je ingreep. Kliniek BeauCare heeft een grote stock van hoog kwalitatieve prothesen. Om aan de chirurg duidelijk te maken welk resultaat je wenst kan je foto’s van borsten die je mooi vindt meebrengen of een beha die je later wil gaan dragen.

Welke medicatie is toegestaan vóór mijn plastische ingreep?

Aspirine en andere bloedverdunnende middelen zijn verboden gedurende 14 dagen vóór je ingreep. Licht onze chirurg ook in over andere behandelingen die je volgt.

Het verblijf in Kliniek BeauCare

Net na je ingreep zal je naast het operatiekwartier verblijven om de nodige opvolging te verzekeren. Zodra je goed ontwaakt bent zal je naar de ontwaakzaal gebracht worden. Je dient hier nog een zekere tijd te blijven om te bekomen van je anesthesie en krijgt pijnmedicatie via een infuus. Zodra je voldoende gerecupereerd bent kan je naar huis vertrekken, na een laatste bezoek van je chirurg. Je krijgt de nodige instructies en pijnmedicatie voor de eerste dagen. Zorg dat iemand je naar huis kan begeleiden.

Wat na je operatie?

Voor je naar huis vertrekt krijg je nog de nodige pijnmedicatie (Ibuprofen en Tramadol) voor de eerste dagen na je ingreep. Voorzie zelf ook nog extra pijnmedicatie, zoals Ibuprofen of paracetamol. Je lipopanty en speciale steunbeha, pijnmedicatie en nazorg bij Kliniek BeauCare gedurende het eerste jaar na je ingreep zijn inbegrepen in de prijs.

Verwijderen van je drains

Na een facelift, borstreductie of buikwandcorrectie kunnen er drains aangebracht worden om het overtollig bloed of vocht op te vangen na de operatie. Deze drains kunnen 1 à 4 dagen na je operatie verwijderd worden in onze kliniek of bij je huisarts. Volg de instructies van onze chirurg aangaande hechtingen en wondzorg goed op.

Wanneer dien ik mijn arts in te lichten?

indien onder andere één van volgende problemen zich voordoet:

• je hechtingen lijken niet in orde
  • je hebt koorts
  • je pijn neemt plots sterk toe
  • je hebt plots een enorme zwelling
  • je vertoont plots erge roodheid

Je kan de kliniek bereiken via onderstaand telefoonnummer: 0032 2 756 04 04