Home Ingrepen borstcorrectie

BORSTCORRECTIE: POSTOPERATIEVE ZORGEN

Een borstcorrectie duurt gemiddeld één uur en wordt steeds uitgevoerd onder volledige verdoving. U mag nog dezelfde dag van de operatie naar huis.

Het kan zijn dat u de eerste dagen na de borstcorrectie wat last heeft van pijnlijke of gespannen borsten. Hiertegen kan u dan een pijnstiller nemen voorgeschreven door uw plastisch chirurg.

Na 2 weken mogen de hechtingen worden verwijderd en kan u best de littekens voorzichtig insmeren met een hydraterende crème voor een sneller genezingsproces. Gedurende 4 weken na de borstcorrectie moet u dag en nacht een speciale steun-BH dragen die na de operatie wordt aangemeten. Deze ondersteunt de borsten en gaat zwelling tegen.

Na twee dagen mag u de BH even uitdoen om te wassen of snel een douche te nemen. Wij raden u aan 48 uur hiertoe te wachten om een optimale positionering van de borsten te garanderen.

Patient reviews

Mijn borstvergroting bij Kliniek BeauCare

By Remie Markus on 18/02/2016
Deze kliniek is een aanrader. Mijn dank aan jullie allemaal van de zeer ervaÍen en kundige chirurgen en anesthesisten tot het vriendelijke personeel. Bij jullie klopt alles. Hier wordt niets aan de toeval overgelaten.
Mijn borstvergroting bij Kliniek BeauCare

De volgende punten kwamen naar voren:

1. Mooie en zeer modeme kliniek,
  2. Alles zeer schoon,
  3. Zeer wiendelijke ontvangst aan receptie,
  4. Zeer kundig personeel,
  5. Goed en kundig advies van chirurg Dr. Wim Danau,
  6. Mooie Website,
  7. Goede reviews over deze kliniek,
  8. Zeer modeme operatiekamer,
  9. Geen wonddrains maar de wond werd dichtgeschroeid daardoor geringe kans op infecties,
  10. Elk implantaat heeft een serienummer zowel links als rechts (tevens garantiebewijs
    meegekregen),
  11. Operatiebed was verwarmd,
  12. Zeer goede documentatie meegekregen wat je wel en niet mag doen in de eerste 6 weken.

Tot 6 weken na de borstcorrectie is het afgeraden om te sporten, op de buik te slapen of zware inspanningen te doen. Na één week kan u terug het werk hervatten. De blijvende resultaten kan u al na 1 maand bewonderen wanneer de zwelling verdwenen is en de borstspier zich heeft aangepast. Na een borstcorrectie is borstonderzoek ook nog steeds mogelijk.

Borstcorrectie risico’s

Hoewel er zich uitzonderlijk complicaties voordoen na een borstvergroting, dient u toch rekening te houden met mogelijke risico’s en complicaties.

De voornaamste risico’s en complicaties na de plaatsing van borstimplantaten of bortsprothesen zijn infectie, kapselvorming, rimpelvorming en slechte littekenvorming.

Tidens uw consultatie met de plastische chirurg zullen deze complicaties verder worden toegelicht.

Borst: Prijs

Borstvergroting met Cohesieve Siliconengel gevulde micro getextureerde prothesen van 200 tot 600cc 3300
Vervangen van borst prothesen 3300
Borstreductie 3600 – 4950