Home Ingrepen Macslift

Als je hals (het gebied onder je kin en kaak) de tendens heeft om af te zakken, zal je er ook ouder uit gaan zien. Bij sommige mensen heeft de verminderde huidelasticiteit voornamelijk effect op de halsstreek.

Je kan opteren om een halslift te laten uitvoeren om deze zone terug strakker te maken. Zowel de huid van de hals als de onderliggende weefsels zullen worden gelift.

HalsLIFT: Operatietechniek

Om de hals te liften zal er een incisie achter het oor en eventueel ook onder de kin gemaakt worden. Via deze weg zal het vet verwijderd worden en het bind- en spierweefsel worden aangespannen. Ook de overtollige huid zal worden verwijderd.

In de meeste gevallen wordt een halslift gecombineerd met een mini facelift, om zo een mooi resultaat te verkrijgen.

Een halslift wordt vaak onder lokale verdoving uitgevoerd.

Halslift: Postoperatief

Na de halslift zal een elastisch bandage worden aangebracht, om de zwelling van de hals te onderdrukken.

Ook je gezicht en hals kunnen na de ingreep blauwverkleuring tonen. Uit voorzorg plan je best niet te veel afspraken in de week na je operatie.

Het is ook aan te raden om de eerste week na je halslift een week vrijaf te plannen, zodat je rustig kan herstellen.

De eerste zes weken na de ingreep mag je niet baden, je blootstellen aan de zon en naar de sauna gaan.

Aanvankelijk zullen de littekens van je halslift vrij zichtbaar zijn, maar de littekens zullen in de loop van de volgende maanden alsmaar vervagen. Nadat de hechtingen van je halslift verwijderd zijn en de littekens ook mooi dicht zijn, wordt er aangeraden om de littekens goed te hydrateren en te masseren.

Halsift: Risico’s

Net zoals elke andere chirurgische ingreep brengt ook een halslift risico’s met zich mee. Om de voor- en nadelen van een halslift tegen elkaar te kunnen afwegen dien je goed geïnformeerd te zijn.

Deze risico’s zullen worden uitgelegd door onze plastisch chirurg tijdens uw consultatie.

Er is steeds een kleine kans op een nabloeding. Om het opgestapelde bloed te verwijderen kan er soms een punctie worden uitgevoerd.

Net zoals bij elke operatieve ingreep is kans op infectie. Dit kan worden behandeld door middel van antibiotica.

Tevens bestaat er een kleine kans op gevoelsverlies van de huid van je hals. Meestal herstelt dit gevoel zich na verloop van tijd.

In bepaalde gevallen treedt er een vertraagd genezingsproces op, waarbij bepaalde delen van het gelaat minder snel zullen genezen. Wees je goed bewust van het feit dat ROKEN EEN GROTER RISICO OP WONDHELING MEEBRENGT, omdat roken de bloedvaten vernauwt. Zorg ervoor om 6 weken vóór en 6 weken na de halslift een rookstop in te lassen, zodat je genezing niet in het gedrang komt.