Home Armlift

Na felle vermagering ontstaat vaak een huidoverschot ter hoogte van de onderkant van de bovenarmen.

ARMLIFT

Een armlift is een regelmatig uitgevoerde operatie en kan uitkomst bieden indien u teveel huid heeft aan de onderzijde van de bovenarmen. De huid kan slap en uitgerekt zijn door onder andere vermagering of veroudering. Soms kan de overtollige huid een belemmering geven bij het gebruik van de armen, maar meestal heeft een armlift een cosmetische reden.

Ingreep

De armlift vindt plaats onder algemene anesthesie en duurt ongeveer een tweetal uur. Het teveel aan huid wordt weggenomen, soms gecombineerd met een liposculptuur om eveneens het onderhuidse vetweefsel te verwijderen. Het litteken loopt doorgaans van in de oksel tot aan de elleboog en bevindt zich aan de onderkant van de arm.

Nazorg

Er wordt een verband op de wonde aangebracht hetgeen minstens twee weken ter plaatse moet blijven.

Na twee weken wordt het verband en de hechtingen verwijderd. De armen moet u wel wat rust geven gedurende 4 weken, daarna kunt u weer alles doen. De littekens van de arm lift blijven meestal zichtbaar, ondanks dat we met de uiterste nauwkeurigheid de wond sluiten. De littekens gaan vervagen maar dit kan tot een jaar duren. Tijdens deze periode raden we u aan het litteken zeker te beschermen tegen de zon.

De meest voorkomende complicaties bij een armlift zijn slechte genezing van het litteken, vochtophoping en infectie. Wij raden tensterkste aan om voor en na de operatie te stoppen met roken om complicaties te voorkomen.